Pages

Tuesday 18 February 2014

Majlis Kesyukuran Menyambut Menantu


Assalamualaikum wbt..........


Ini cerita kejadian sebelum kenduri menyambut menantu anak sedara kat Wakaf Che Yeh....


Brown paper utk letak door gift : minyak wangi dgn cekelat


Ni plak hasil air tangan aku sendiri.. Puding triffle utk 100 bekas, ikan siakap 3 rasa dan udang grg kentang (untuk lauk pengantin)... Resepi nyer blh jer tgk kat entry la lepas2 ... :)







Pudar jer yg  ungu tu.. nak wat camner yg kaler merah dah abis..







Pulut kuning hasil tangan Tok Sedara dan hiasan nyer hasil tangan bngah n kak ngah...


Pelamin yg simple sahaja.....



Family pengantin
 (kakak aku : anak kedua dari Family Arwah Hj. Jaafar dan Arwah Hjh. Rahmah)
 (Abang aku : anak keempat dari Family Arwah Hj. Jaafar dan Arwah Hjh. Rahmah)

 (Abang aku : anak kelima dari Family Arwah Hj. Jaafar dan Arwah Hjh. Rahmah)

 (Abang aku : anak keenam dari Family Arwah Hj. Jaafar dan Arwah Hjh. Rahmah)

 (Aku : anak bongsu dari Family Arwah Hj. Jaafar dan Arwah Hjh. Rahmah)
  Masa mcm nilah  kami adik beradik boleh berkumpul bersama....




 (Abang aku : anak sulung dari Family Arwah Hj. Jaafar dan Arwah Hjh. Rahmah). Tak sempat nak bergambar dgn pengantin coz maghrib baru sampai Klate, pergi ambik cucu kat Kuala Lipis.. Cucu tak sabar nak kluar , sepatutnye due bulan Feb.. Kalau bersalin 1 Feb sama mcm tok mama dia (aku ler tu) tp kuar 31 Jan..
Kami ada 7 beradik , meninggal seorg..arwah kakak aku ( anak ketiga).. Al-Fatihah utk arwah ayoh, ma dan kakak ku..


Tuan rumah kene basuh pinggan mangkuk dan gelas bagai sepatutnye org katering yg basuh.. Nak wat mcm maner kan ada kisah di sebalik ni... Tokey katering xciden masa on the way nak anta nasi, patah tulang paha xsilap aku la.... Sebab xciden nyer nak elak kereta kluar dari lorong area dekat  umah aku..Main kluar jer.... .Tokey tu pergi ambik dgn moto, kalau g ambik dgn kereta gamak nyer memang lambat nasi sampai umah...... Kelam kabut jap kitaorg coz nasi xcukup.. Sebbaik kuih muih banyak, blh la mkn kuih dlu menunggu nasi masak, tp ada jugak yg bising2.. Tuan rumah tadah jer la telinga....

Moral of the story ... kene masak nasi putih siap2....apa org kata   Sediakan payung sebelum hujan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...