Tuesday, 9 December 2014

Roti Jala Dengan Kari Ayam

Assalamualaikum.....

Lama sungguh menyepi ni. Berabuk, bersawang2 dah kat sini ni... 2 3 menjak ni sibuk skit.. tu xsempat nak jenguk kat blog sendiri... Dengan xde mood lg la malas nak menjenguk kat sini.. Banyak gambar yg pending utk 'up' kat sini.....

 Nak kongsi resepi roti jala yg supersedap, supermabeles... Hari kejadian buat roti jala dh lupa ari tp weekend la... Time weekend la yg rajin nyer pun. 


Ni resepi nyer :

1 kg tepung gandum
6 gelas air (guna gelas kaca yg warna coklat)- kalau xde gelas kenela agak2 kepekatan bancuhan nyer.
4 biji telur
1/2 cawan minyak
1 sudu butter
1 tin susu cair
Garam secukup rasa.
***** masa buat yg ni aku buat separuh dari resepi ni. Sekilo byk sangat,
warna ikut suka nak letak warna apa .

--Campur semua bahan dan bland.. Kaedah ikut cara masing2.. mcm aku yg agak pemalas ni bland jer.
--Kalau berketul2 tapis dulu la yer.

 










Cicah dengan kari ayam yang sngt yummy...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...