Pages

Thursday 3 April 2014

Daging Pekasam


Assalamualaikum wbt.....

Salam Jumaat semua.. rasa mcm dah lama tak bukak blog.. meme yer pun.. ari rabu  baru masuk opis, Doktor bagi aku MC 2 minggu.. Nak tahu knapa dapat MC 2 minggu, tunggu la nnt aku cite...

Arini nak cite pasal daging pekasam.. Alkisah nyer member kat opis ni dok citer pasal daging pekasam ni... mula2 xcaya ada ke daging pekasam ni...Biasa dgr ikan pekasam jer.. Memang ada tapi kat Kedah jer daging pekasam ni.. 

Kebetulan kakak ipar yg duduk Kedah tu nak balik kampung so apa lagi suruh dia carikan la.. Dapatla merasa mkn daging pekasam.. Tp fe'el aku ni pelik skit, bila dah beli lambat skit nak masak..Barang dah adakan bila2 blh masak ...So Simpan la dalam freezer..Baru 3 minggu lepas baru masak daging ni.. Sedap sangat...


Packing mcm ni la yang aku beli..

Aku masak simple saje ..

Panaskan minyak, pastu masukan daging ni.. Bila dah agak2 dah garing dan masak masukan bawang dan cili api....


 

* daging pekasam ni pun ada org jual online

1 comment:

adam said...

Wife saya pun sama suka membeli, masak ntah bila. Wife ada beli pekasam daging salai, sedap masak ringkas goreng dgn bawang dan cili api.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...